Atslēgvārdi:

Sieviete biznesā - vai citādāk kā vīrietis biznesā? 23

Vai sieviete un vīrietis biznesā ir kas radikāli atšķirīgs? Vai katrs dzimums ar biznesu nodarbojas dažādi, vai sievietēm ir citi biznesa mērķi, nekā vīriešiem? Tie ir tikai daži no jautājumiem, kurus sev uzdevu pēc konferences Sieviete Biznesā apmeklējuma.

Iesaki citiem:

Lielākā daļa sieviešu, kas bija ieradušās uz šo konferenci, bija darba devējas. Skatoties uz šīm sievietēm, es redzēju vairākas savas jomas viedokļu līderes, es redzēju par sevi pārliecinātas sievietes, kuras savā dzīvē jau ir sasniegušas daudz un acīmredzot ir atnākušas uzzināt ko jaunu par to, kā attīstīt savu biznesu. Interesants ir jautājums par to, vai viņas ieguva to, pēc kā bija atnākušas.

Pirmais, par ko te gribētos runāt, ir plašais uz sievietēm orientētais pasākumu klāsts, kas pieejams gan Latvijā, gan vēl plašākā mērogā Rietumeiropā un ASV. No kurienes tas radies? Jo ir konferences Cilvēkiem un ir konferences Sievietēm, tāpat kā ir dažādi, īpaši uz sieviešu auditoriju orientēti pasākumi, apmācības un treniņi.

Manuprāt, primārais iemesls slēpjas tajā, ka maksātspējīgas un ne tik maksātspējīgas sievietes ir milzīga, tikai daļēji atklāta biznesa zelta ādere. Kādēļ? Pirmkārt, tādēļ, ka viņas pieņem milzīgu daļu lēmumu par pirkumiem. Te uzreiz ienāk prātā mājsaimniecības izdevumi (tas, uz ko parasti ir orientētas veļas pulveru reklāmas), tomēr tā ir tikai aisberga redzamā daļa.

Sievietes ir ļoti aktīvas mūžizglītībā - ikdienā gan apmeklējot kursus un apmācības, gan pērkot pašpalīdzības grāmatas. Paskatieties uz milzīgo uz sievietēm orientēto kursu piedāvājumu - sākot no personības izaugsmes un rokdarbiem un beidzot ar biznesa veidošanu.

Visdrīzāk, te ir jāsaka liels paldies tam, ka vīrieši komfortabli sadzīvo ar savu priviliģēto stāvokli. Tas sākas jau pirmsskolā - piemēram, deju pulciņā būs pulka meiteņu un pāris puikas. Meitenēm būs jāiztur liela konkurence, lai tiktu padejot skatē, kamēr visi puiši, neatkarīgi no dejas kvalitātes, tiks uz skati. Pirmsskolā un skolā pret zēniem būs zemākas prasības - zēni jau tomēr ir zēni, viņi var būt nerūpīgāki, kauslīgāki, agresīvāki, nevērīgāki, kamēr meitenēm ir jābūt kārtīgām un ir pierasts, ka meitenes mācās labāk. Arī augstskolās ir vairāk sieviešu, nekā vīriešu.

Tomēr tad, kad paskatāmies uz vadošu amatu ieņēmējiem, mēs redzam lielākoties vīriešus. Kā tā? Tas var būt saistīts ar daudziem faktoriem, no kuriem nosaukšu dažus - karjeras pārtraukšana ģimenes pieauguma dēļ, stereotipi par jaunām sievietēm (nevar uzticēties kā darbiniekam, tūlīt apprecēsies un dzemdēs), stereotipi par mammām (bērni slimos, nevar uzticēties) vai vispār stereotipi par sievieti kā emocionālu un ēterisku būtni, kura nevar būt vadošā amatā, jo ir pakļauta emocijām un hormoniem.

Un tas, ko sievietes, kuras ir atsitušās pret šiem stikla griestiem var darīt, ir sākt savu biznesu. Tā rezultātā Latvijā mazāk, bet ārzemēs lielākā mērā kā sēnes pēc lietus aug uz sievietēm orientēti biznesa semināri, koučinga uzņēmumi, mentoringa programmas, biznesklases un konferences.

Es zinu, jūs noteikti sagaidāt, ka es teikšu - tas, ka Sievietēm ir atsevišķas konferences no Cilvēkiem (jo nav jau tādu vīriešu biznesa konferenču, ir tikai biznesa konferences, kurās piedalās abi dzimumi), nav pareiza.

Tomēr nekā - sieviešu konferences, manuprāt, ir lieliska ideja. Tas tādēļ, ka sievietes vada biznesu citādāk un tas, protams, nav saistīts ar bioloģiju, bet gan to, kā sabiedrībā gadsimtu un jo īpaši pēdējo gadu desmitu gaitā esam iemācījušās sadzīvot ar savu nepriviliģēto stāvokli. Tāpat kā ar automašīnas vadīšanu, arī ar biznesu ir līdzīgi - sievietes to dara uzmanīgāk, pārdomātāk un vismaz ASV ir dati, kas pierāda, ka šie uzņēmumi arī pelna vairāk. Šajos uzņēmumos ir iespēja lielākā mērā nodrošināt darba un dzīves balansu, strādāt no mājām vai nenormētu laiku tā, lai varētu parūpēties arī par ģimeni. Protams, saglabājas arī kopīgi mērķi - piemēram, veidot biznesu, kas nes peļņu.

Ja palūkojamies uz pēdējā gada laikā Latvijā notikušajām konferencēm par un ap biznesa tematiku, redzam, ka parasti tajās runā ... ne vairāk kā 10% sieviešu (vidēji uz katriem 10 runātājiem vīriešiem būs viena runātāja - sieviete). Tas ļauj saprast, cik ļoti lielā mērā mēs runājam par vīriešu dominētu vidi. Es nedomāju, ka Latvijā biznesa jomā nav spēcīgu runātāju, savas joma profesionāļu - sieviešu. Drīzāk tas ir tas, kā varam redzēt "vīriešu klubiņu" realitātē - runātāji nerodas no zila gaisa, tie ir cilvēki, kurus iepriekš esam dzirdējuši, ir dzirdējis kāds no mūsu paziņām vai draugiem un mums var ieteikt. Tādēļ sievietēm te ir grūti iespraukties un, kamēr konferenču rīkotāji nevēlēsies pacensties un atrast vairāk sieviešu, kuras var runāt konferencēs, nekas nemainīsies un šādas Sieviešu biznesa konferences būs viņu iespēja parādīt, ko viņas zina.

Šajā attiecīgajā konferencē vismaz man vīriešu-sieviešu sadalījums šķita izteikti neproporcionāls - neskaitot uzrunas (1 sieviete un 1 vīrietis), no 7 runātājiem 4 bija sievietes, no kurām 2 runāja par biznesa specifiku. Otras divas bija Aina Poiša un Una Bernatoviča, kuras (atceramies -sievietes ir tās ēteriskās būtnes, ja?) runāja attiecīgi par mieru un harmoniju un pareizu kosmētikas lietošanu.

Tas man lika domāt par to, cik lielā mērā šī konference pakļāvās stereotipam par to, kas sievietēm biznesā ir aktuāls - harmonija un miers, maijpuķīšu ostīšana un lēkāšana pa pļavu kā Tampax reklāmā un, protams, biznesa likums numur 1 - labi izskatīties, jo ne velti tam bija veltītas 2 stundas no konferences.



Es prātoju - kāds būtu konferences Vīrietis biznesā saturs? Vai programā tiktu ieliktas stila konsultācijas? Un runa nebūt nav par to, ka konsultācijām par ārējo izskatu nav sakara ar biznesu - ir, turklāt, vistiešākajā mērā. Kad es ienācu konferenču telpā, es tur ieraudzīju skaistas, moderni un lietišķi ģērbtas un par sevi pārliecinātas sievietes. Viņām nebija vajadzīgi nekādi ieteikumi, kur nu vēl seksista Ginta Budes augstprātīgie norādījumi, kā pareizi sasiet vīra (!) šlipsi. Vai vīriešu biznesa konferencē Bude atļautos vīriešus nosaukt par "aitām" un stāstītu par korektu sievas kokteiļkleitas garumu?

Ja ir kāda lieta, ar kuru sievietēm biznesā un ārpus tā ir jāsadzīvo, tad tā ir sajūta, ka tavs ārējais izskats definē to, kas tu esi kā personība un profesionāle.



Un, lai gan sava daļa taisnības te ir, sīkumainā, agresīvā, augstpātīgā attieksme, kuru mēs redzam no Ginta Budes un viņam līdzīgajiem, kuri sievietes paliek zem lupas un par nāves grēkiem padara nepareizu sezonas krāsas izvēli vai pārāk lielu somu ... zem tā pazūd cilvēks un tas, ar ko viņš nodarbojas. Vīriešiem ir ne tikai daudz grūtāk nokļūdīties, bet arī ir daudz garlaicīgāk viņus pētīt zem lupas, tādēļ viņi medijos tiek ķidāti par saviem privātās dzīves un profesionālajiem lēmumiem. Sievietes tiek izķidātas par nepareizo somas formu. Vai tiešām mums tas šķiet pieņemami, vai tiešām tas nedevalvē sievietes vērtību?

Teikšu godīgi - konference beidzās uz samērā augstām notīm, jo daudzām konferencē klātesošajām sievietēm nepatika Ginta Budes augstprātīgais un arogantais pasniegšanas stils - šķiet, viņš nebija pamanījis, ka ir izkāpis no Privātās Dzīves lappusēm un atrodas konferencē, kurā 80% sieviešu bija darba devējas. Bude, kurš pats absolūti neatbilst "vīrišķīga vīrieša" tēlam, šīm sievietēm norādīja, ka sieviete ir sieviete tikai ar lapsenes vidukli un gulbja kaklu, bet mums Latvijā ir jāseko kulturāli tuvajam un striktajam Manhetenas biznesa stilam, nevis svešajam un brīvi nevērīgajam Skandināvu stilam. Turklāt, viņam bija informācija, kura nekur nav publicēta - ka sievietes Skandināvijā ar biznesu nenodarbojoties veiksmīgi tieši sava nevērīgā paskata dēļ.

Vēl viena problēma, kuru rada vīriešu aicināšana runāt Sieviešu konferencē, ir pretnostatījuma radīšana. Valters Gražulis - visādā citādā ziņā lielisks pārdošanas treneris - solījās izstāstīt visus vīriešu pārdošanas noslēpumus un prezentācijas beigās ieteica sekot Krievijas piemēram un sievietēm paraudāt darījuma laikā. Lieki teikt, ka tas tikai pasliktinātu jau tā prevalējošo attieksmi pret sievieti kā nevarīgu, emocijām pakļautu būtni, un kurš gan sev grib tādu biznesa partneri, vai ne?

Kopumā ir lieliski, ka notiek pasākumi, kuru mērķis ir iedrošināt sievietes nodarboties ar biznesu un palīdz viņām iegūt arvien jaunas zināšanas. Tomēr, lai nākotnē šādi pasākumi būtu vēl labāki, lūk, 3 vienkārši ieteikumi:

1. Vairāk prezentāciju par mārketingu, pārdošanu, jaunu tirgu atrašanu, ilgstpējīgu biznesu, tehnoloģijām un vadību, jo ārējam izskatam jau pievēršas stilisti, sieviešu žurnālu un kursu gūzma.
2. Vairāk sieviešu - runātāju vai pat visas runātājas - sievietes.
3. Neaicināt sieviešu nīdējus un atklātus seksistus runāt šādos pasākumos, saglabājot vietu pozitīvam iedrošinājumam. Uz pasaules jau pietiek to, kuri katru dienu atgādina, ka esam par resnu, neglītu un nestilīgu, lai būtu laimīgas (paldies sieviešu žurnāliem un dzeltenajai presei).

P.S. Konferences prezentācijas ir pieejamas šeit, ļoti iesaku iepazīties ar Katrīnas Ošlejas prezentāciju par darba tirgus iespējām (gan darba devējiem, gan darba ņēmējiem).

Papildus informācija: rakstā veikts labojums, korekti norādot konferences runātāju skaitu (labots no 9 uz 7).

Iesaki citiem:
Creative commons CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (23) secība: augoša / dilstoša

Tmp author
Ķīps

Linda Curika jūdz ratus priekšā zirgam. Māte daba nav vienādojusi sievieti un vīrieti, tieši otrādi, ir uzticējusi tiem dažādas funkcijas. Dzemdēt var tikai sievietes, un jā, Švarcnēgers, fiziskais spēks vienmēr būs vairāk vīriešiem, maigums sievietēm... Latvija ir tā Eiropas Savienības valsts , kur vadošos amatos sieviešu ir visvairāk, vai esat redzējuši darba sludinājums, kuros sievietēm ir noteikta cita darba samaksa, kā vīriešiem? Ir, protams, amati, kur vairāk ir vajadzīgs fizisks spēks, bet ir pat vēl vairāk – sludinājumos pat tiem dzimums netiek norādīts. Ja kāds ir diskriminējis kādu, tad tā ir pati daba, kā rezultātā vīrietis var izdarīt vairāk, sieviete savukārt ir vairāk orientēta uz ģimeni un bērniem. Tas, ko grib Linda Curika, ir sieviešu maskulinizācija – to padarīšana par vīriešiem. Tajā paša laikā esmu viennozīmīgi par sievietes lomas palielināšanu, lielāku sieviešu iesaistīšanos sabiedriskos procesos. Bet Latvijā nav sieviešu diskriminācijas. Nav! Tā ir tikai Lindas Curikas galvā. Piemēram, rakstā izskanējušai tēze, ka 4 sievietes no 7 runātājiem konferencē veido tikai 10% proporciju, jau pati par sevi ir kļūdaina, un, cerams, nav saistīta ar to, ka ar aritmētiku ir nodarbojusies sieviete. No otras puses padomājot, ko grib Linda Curika – nodrošināt, lai konferencēs runātāju proporcija būtu vienāda. Tātad konferencē izvēlēties nevis tos, kas ir lielākie eksperti, var virzīt sabiedrisko domu, ieteikt lēmumus, bet vienkārši strikti sadalīt. Absurds! Vai otrs- ja uzskatam, ka algu maksā, nevis tā jānopelna, kļūst saprotama Lindas Curikas vēlme novienādot algas gan vīriešiem, gan sievietēm. Taču pirmkārt algu maksāja sociālismā, tagad tā ir jānopelna, otrkārt – kur Latvijā esat redzējuši dažādus izcenojumus vīriešiem un sievietēm. Kur? Tāpēc atkal tiek sajaukti cēloņi ar sekām. Jā būdami fiski spēcīgāki, un nevērīgākai pret ģimenes un bērnu lietām, vīrieši strādā un izdara vairāk- un nopelna vairāk. Ja sakrauto ķieģelu daudzums sievietei ir mazāks par vīrieti, vai viņai ir jāmaksā tikpat? Nē, jo, varbūt viņa var pārkvalificēties par medmāsu piemēram, kuras funkcijas vīrietis īsti nespēj pildīt. Linda Curika grib, lai viņa krauj, un saņem tikpat. Es gribu, lai viņa to nedara, un strādā par žēlsirdīgo māsu.
Īstenībā, ja tā, tad varam paskatīties arī no šāda viedokļa. Un tad iznāk , ka visrepresētākais ir strādājošs baltais vīrietis, kuram ir izglītība, sieva, bērni , īpašums.. Jo viņš ir tas, kas uztur pensionārus, skolotājus, dakterus, policistus, apmaksā lielāko proporciju no bērnu dzimšanas un kopšanas atvaļinājumiem, apmaksā pabalstus bomžiem un nabagiem viņš pamatā ir tas, uz kura rēķina ārstē narkomānus, nodrošina valsts pārvaldi Es nesaku, ka tas ir nepareizi, es saku, ka viņš ir tas, kuram visvairāk atņem un visvairāk pārmet to, ka viņš ir „normāls”. Jo aizstāvam invalīdus, sievietes, nabagus, minoritātes, pensionārus...
Tāpēc es esmu pret sieviešu maskulinizāciju. Man škiet, ka sievietēm būt sievišķīgam ir tikai dabiski (un laikam jau atslēga Lindas Curikas pozīcijā ir viņas pašas uzdotais jautājums: „kas tad ir sievišķība?”)

Tmp author
Blackadder

Viss jau ir ļoti jauki, tikai rakstot par vīriešu privilēģijām, varbūt derētu tomēr vajadzētu paturēt prātā virkni daudzu sociālo privilēģiju, kuras bauda sievietes. Tikai tad, kad sievietes būs gatavas atteikties no savām sociālajām privilēģijām, un spēs visās jomās vienlīdzīgi uzņemties atbildību, un arī nodrošināt vīrietim tās pašas iespējas un tiesības, arī ģimenes lokā, kā vēlas pašas sev, tad arī varēs runāt par stikla griestiem, vienlīdzīgu attieksmi, un tamlīdzīgām lietām.

Tmp author
graiksts

Arī man šķiet ka šeit ir nevietā noriet Gintu Budi jo viņš ir tas kas viņš ir. Viņš kā apģerbu un mofes eksperts nēksistētu, ja nebūtu tik daudz sieviešu kurām pašām šķiet, ka labs izskats ir viss, kas viņām vajadzīgs. Bude sniedz pakalpojumu, pēc kura ir pieprasījums.
Nespēju iedomāties, ka sievietes un vīrieši ir gatavi pilnībā atteikties no atšķirībām, jo tieši starp tām noris dzīve. Fakts vien, ka sievietes var darīt "vīriešu darbus" un otrādi pats par sevi vēl neko nenozīmē. Tā ir tikai tehniska iespēja.
Sievietei ir jābūt iracionālai, tieši tādas vīriešiem ir vajadzīgas, jo viņas piešķir vīrieša dzivei vektoru. Vīriešiem ir jābūt racionālajiem darītājiem, jo bez tā sievietes neko nespēj realizēt. un ar amatiem tam nav nekāda sakara.

Tmp author
Dainis Beerzins

Un veel cieniijamaas daamas, beidziet seit puritaaniski izlikties, ka apgeerbs un kaa nevainojami izskatiities jums ir tik mazsvariigi un aizvainojosi! Es katru dienu redzu, kaa atplaukst manas koleeges kaadaa jauna apgerrba gabalaa, vai pec uzslavas, ka vinas izskataas satriecosi labi!

Tmp author
Dainis Beerzins

Daiga Kameraade! Tas, ka juus G. Budi nosaucat par aprobezotu, nu gan neko labu par Jums neliecina. Jums ir pamatiiga kognitiivaa disonanse!Sadai aizkaitinaatiibai un tieksmei citus PAZEMINAAT ir kaads visai nopietns iemesls...

Tmp author
Dainis Berzins

Gints Bude nevienu nesteriotipizee! Sievietei ir jaabuut sieviskigai, bet virietim viriskigam! Un lietiska apgerba normas attiecas gan uz sieviteem, gan viiriesiem. Politikei, biznesa sievietei ir jaateerpjas nevainojami. Man skiet, ka tas nu gan ir skaidraaks par skaidru. Un to pateiks gan Gints Bude, gan Valentino, gan Anna Vintuura. Pagaidaam veel bankaas nelauj seedet riita kleitaas.

Curika
Linda Curika

Definē "sievišķīgu" un "vīrišķīgu"

Tmp author
Daiga Kamerāde

Lielā mērā var piekrist rakstā diagnosticētajām problēmām. Tikai viena piebilde - sievietes pašas diemžēl nereti aktīvi neiebilst pret stereotipizēšanu, tādejādi pieļaujot tās turpināšanu. Vienai sievietei ir grūti stereotipizācijai pretoties, bet simts (?) konferences dalībnieces Budi nosvilpjot no skatuves radītu labu precedentu un liktu arī citiem padomāt pirms publiski izrādīt savu aprobežotību. Tāpat diez vai lielā daļā Eiropas valstu konferences organizētājiem izdotos savākt pietiekošu skaitu dalībnieču, ja runātāji tajā apspriestu ēteriskas lietas un svārku garumu. Un vēl jau paliek variants sievietēm biznesā pašām organizēt tādu konferenci, kurā uzstājas lielākoties tikai sievietes vai vīrieši, kas sniedz pozīvu iedrošinājumu. Kopumā izskatās, ka tai konferencē uzsvars ir bijis vairāk uz sievieti nevis uz biznesu.

Tmp author
Dainis Bērziņš

Cienījamā autore! Vai man Jums atsūtīt preses monitoringu, kurā ir n-tos gadus ir analizēts un kritiski vētēts arī vīriešu ģerbšanās stils sākot ar kādreizējo valsts pirmo personu? Gints Bude gan nezināšanu vai nevērību, necieņu pret citiem nedala dzimumos...

Tmp author
Dainis Bērziņš

Cienījamā, autore! Mode ir tā joma, par kuru katram ir viedoklis un kas cilvēkus tracina vairāk par jebko citu šajā pasaulē, visai līdzīgi ir teikusi modes pasaules visietekmīgā sieviete, VOGUE galvenā redaktore Anna Vintūra. Tātad sieviete! Un kāpēc netiekties pēc visaugstākajiem standartiem? Kāpēc tas Jūs Latvijā tik ļoti aizkaitina? Jā, arī vīriešu biznesa konferencē Gints Bude runātu par bikšu garumu, zeķu kvalitāti, aproču pogām un žaketes valkāšanas manieri un to, kādai līdzās jaizskatās sievietei. Runāsim par pašapmierinātu provinciālismu domāšanā, nevis seksismu!

Tmp author
Dusmīgais putns

Cilvēkiem kā sociālām būtnēm smadzenes ir apveltītas ar funkcionalitāti saskatīt sejas. Blakusefekts ir tāds, ka seju aprises saskatām arī tur, kur to nav – mākoņu formā, uz Marsa virsmas utt. Feministu smadzenes seksisma u.tml. awareness treniņi acīm redzot ir pārstrukturējuši tā ka, viņas seksismu utt. saskata it visur – gan tur, kur tas ir, gan tur, kur tā nav. Feministes dzīvo īpatnējā subjektīvajā realitātē, un, manuprāt, ja vien tu neveic kādu pētījumu par kognitīvajām novirzēm, diskutēt nav jēgas. Tevi argumenti tikai pastiprinās netaisnības sajūtu, jo loģika kā vīriešu izgudrojums ir daļa no represīvās patriarhālās sistēmas. No feministu perspektīvas apgalvojuma patiesumu nosaka, ko attiecīgajā situācijā JŪT sieviete. Ja viņa, JŪT, ka Gints Bude ir seksists, tad tā IR.

Curika
Linda Curika

Lūdzu, linku uz šādu Vīriešu vai Cilvēku biznesa konferenci, kur ir runāts par bikšu garumu un ārējo izskatu. Ja tādu atradīsiet, būsit pierādījis savu taisnību un es atsaukšu savu apgalvojumu. Gints Bude izturas pret sievietēm citādāk, kā pret vīriešiem - definējot pēc ārējā izskata, veltot vērtību pazeminošus epitetus - to varēja dzirdēt gan konferencē, gan katru nedēļu, ja jūs paskatītos lielisko raidījumu Ievas Pārvertības. Paskatieties, kāda ir Budes attieksme pret nekoptu, sušķīgu vīru un sievieti ar vecmodīgu kleitu. Kurš tiek pazemots? Un tas, draugi, arī ir tas, kas definē, ir cilvēks seksists vai nē.

L 35662
Viesturs Kavacs

Bilde, kur Bude iešķiebis vienīgajam vērtētajam vīrietim zemāko no sevis dotajām atzīmēm, iesākumam derēs? http://gintsbude.blogspot.com/2012/11/review-of-latvian-celebrity-style-top_23.html

Tmp author
Kalvis Apsitis

Tas, protams, nav par uzņēmējdarbību, bet divos IT projektos (runa ir par programmēšanu starptautiskos ārpakalpojumu uzņēmumos) man tiešās priekšnieces bija sievietes - Anu (ap 30g.v. Somija; dzimtā valoda - somu); Latha (ap 40g.v. ASV; dzimtā valoda viņai ir tamilu). Salīdzinot ar projektu vadītājiem vīriešiem, viņām abām bija dažas kopīgas iezīmes:
(1) Uzmanība pievērsta visādām projekta izpildes detaļām - biežas, lai arī visai saturīgas sapulcītes, kurām vajag arī gatavoties. (Ne-sieviešu projektos tipiski ir noturēt nesagatavotas sapulces un pļāpāt tajās tukšu.)
(2) Uzraudzības līmenis turējās līdzsvarā. Vīrieši kā priekšnieki biežāk vai nu atstāj visu pašplūsmā, vai arī kļūst par "kontroles frīkiem" - t.i. baidās, ka darbinieks izdarīs kaut ko ne tieši tā kā priekšnieks vēlējis.
(3) Darbs savlaicīgi izplānots tā, lai nerastos sastrēgumi.
(4) Sieviešu-priekšnieču darbs bija saintegrēts kopā ar stingru ģimenes pienākumu grafiku - t.i. noteiktās stundās viņas devās izņemt bērnus no skolas vai bērnudārza, utt., kas iespaidoja telekonferenču laikus utml. Vīriešiem kā priekšniekiem ģimenes rūpes izpaudās nemanāmāk.

Protams, te ir runa par vidējo pārvaldes līmeni. Es nemācēšu teikt par sievietēm-uzņēmējām, ar kurām man nav kopīga darba pieredzes. "Hewlett-Packard" veterāni atceras CEO (2000.g.-2005.g.) Carly Fiorina, kas bija ieguvusi dīvainu slavu - nodarbojoties ar lētu pašreklāmu, trokšņainiem firmas darbinieku pasākumiem ar gaismas efektiem, dūmiem un tukšu "pep talk", slavenajā elektronikas iekārtu ražošanas uzņēmumā, kuram pirms tam bija pavisam cita korporatīvā kultūra - balstīta uz lietišķumu un inženiertehnisko kompetenci. Ne visām sievietēm izdodas iejusties tehnoloģiju uzņēmuma vadībā. Tagad HP vadītāja arī ir sieviete - Meg Whitman; un tikai laiks rādīs, vai viņai tur ies labi vai nē. Šajā CEO līmenī, manuprāt, zūd jēga salīdzināt "vīriešus" un "sievietes" kaut kā vispārināti, jo katrs gadījums ir unikāls - viens un tas pats boss var būt piemērots vienai firmai un nepiemērots citai firmai (vai tai pašai firmai, bet citā attīstības posmā).

Tmp author
puansons

Biznesā bieži ir jālauž celmi,nevis jādarbojas pēc iepriekš sagatavota algoritma.Joka pēc varētu paskatīties atslepenotos materiālus par padomju kosmonautes Tereškovas mokošo lidojumu kosmosā,kas notika pēc Hruščova gribas,pēc kuras Koroļovs nozvērējās ar sievietēm vairs neielaisties.Un tas neraugoties uz apstākli,ka Tereškova bija kara lidotāja.Nākošā krieviete kosmosā bija tikai pēc 20 gadiem.

Tmp author
Klipklapene

Kas šo konferenci organizēja?

Curika
Linda Curika

Bigevent sadarbībā ar Leta un SEB

L 35662
Viesturs Kavacs

"Tomēr tad, kad paskatāmies uz vadošu amatu ieņēmējiem, mēs redzam lielākoties vīriešus. Kā tā?"

Vīriešiem neviens to "priviliģēto" stāvokli neiedeva. Var teikt, lai neskrien pa gaiteni, cītīgāk pilda mājasdarbus, bet vīrieši tās rekomendācijas nekad neņems līdz galam par pilnu, jo pašiem ir sava vīzija par to, kas būtu darāms.

Attiecīgi - meitenes tā arī izaug un turpina savu ierasto komandu paklausīgas izpildīšanas politiku.

Bet tas, kurš gaida visu gatavu un nespiež uz savām idejām, izsisties starp citiem uz to augsto amatu vai biznesu taisīt nevar.

Nepareizi arī saukt Gintu Budi par seksistu, ja viņš tam tuvumā nav stāvējis. Viņš, tipiski modes cilvēkam, ir slims uz to, ka tā ir pilnīga nolaidība - uzvilkt nepareizas krāsas kreklu, nerunājot par to, ja vēl būsi uzvilcis kaut ko pēc piegrieznes, kas bija modē pagājušajā gadā. Viņiem tur izpratne par skaistumu un ideāliem ir visnotaļ atrauta no reālās pasaules un pastāv neatkarīgi no dzimuma, vecuma, utml. pazīmēm.

Tmp author
Dainis

Giints Bude ir "slims" uz to, sievietei ir jābūt sievišķīgai un vīrietim vīrišķīgam, ka lietiškā apgērba etiķeti zina un nepārkāpj visā pasaulē. Un nevajag vairot mulķīgus stereotipus...

Tmp author
Raimonds

Hmm, 4 no 7 nu kkā galīgi nesanāk 10% lektoru sievietes ;) Var jau būt, ka citās "pēdējā gada laikā Latvijā notikušajās konferencēs" tā bija, bet šajā salīdzinot ar iepriekšējo pirms gada (kad attiecība bija 14:3 par labu dāmām) kritums arī ievērojams uz 4:3...

Curika
Linda Curika

Raimonds, tā tas arī bija domāts - ka Cilvēkiem paredzētās konferencēs vairāk kā 10% sieviešu īptsvars nav redzams. Sieviešu konferencēs jau ir labāks dalījums.

Tmp author
puansons

LC kundze vēlas visu laiku spēlēt vienos vārtos.Sāk tā kā mazliet kļūt garlaicīgi.

Curika
Linda Curika

Puanson, iesaku nelasīt garlaicīgus tekstus, lasīt to, kas rada prieku :) Es nelasu to, kas man nešķiet ievērības cienīgi un tas ievērojami atvieglo manu dzīvi.

Citi autora darbi